Godard speelt de hoofdrol als excentrieke filmmaker in dit liefdesgedicht uit zijn jaren ‘80 periode. Losjes gebaseerd op Bizet’s opera, First Name: Carmen vindt cinema opnieuw uit in elliptische ritmes en poëzie om een van de oudste verhalen te vernieuwen: dat van twee geliefden op de vlucht.