Fitzcarraldo
Brian Sweeney Fitzgerald is een operaminnende gelukszoeker die ervan droomt om opera naar de Peruaanse jungle te brengen. Met de hulp van Madam Molly, zijn bemanning en een inheemse stam waagt hij zich in de wildernis om toegang te krijgen tot de rijkdommen van onontgonnen rubbergebied.
Het won Herzog de Beste Regisseur-prijs in Cannes en is tevens een van de meest krankzinnige ondernemingen van de filmgeschiedenis – de crew moest letterlijk een schip een berg op slepen. Dit meesterwerk is een overweldigende ode aan de menselijke zoektocht naar nalatenschap op een oneindige wereld.