Voordat Christopher Nolan met Inception en Oppenheimer uitgroeide tot een toptalent in de big-budget filmwereld, maakte hij deze ingenieuze kleine thriller. Deze intieme neo-noir is net zo complex gestructureerd en hersenkrakend als zijn beste werk, en net zo meeslepend als de klassiekers.