Een Zweeds gezin is op vakantie in de Franse Alpen. De pistes zijn spectaculair, maar tijdens de lunch in een bergrestaurant zet een lawine alles op zijn kop. Het huwelijk van Tomas en Ebba hangt nu aan een zijden draadje terwijl Tomas worstelt om zijn rol als familievader terug te winnen.
Voordat hij de Palmes d’Or won voor The Square en Triangle of Sadness, maakte Ruben Östlund furore in Cannes met dit wereldschokkende huwelijksdrama. Provocerend, verhelderend en soms ondraaglijk is Force Majeure een vaak hilarische blik op de kwetsbare mannelijkheid van een familieman.