Frances Ha
Frances verblijft in New York, maar heeft niet echt een appartement. Ze is een leerling bij een dansgezelschap, maar is niet echt een danseres. Ze heeft een beste vriendin genaamd Sophie, maar ze spreken niet echt meer. Ze volgt halsoverkop haar dromen, zelfs als die dromen onrealistisch blijken.
Noah Baumbach toont de charme en worstelingen van een eigenzinnige, hoopvolle jonge vrouw die haar weg probeert te vinden in New York. Deze moderne klassieker, met Greta Gerwig als ster en coscenarist, is gefilmd in nostalgisch zwart-wit en bezield door een millennial spirit.