Jon, een gretige maar ongetalenteerde muzikant, sluit zich aan bij de avant-garde popgroep The Soronprfbs in een poging zich te bevrijden van zijn dorpse leventje. De frontman is de excentrieke en emotioneel onstabiele Frank, die zich verbergt onder een enorm papier-maché hoofd dat hij nooit afdoet.
Een jaar voor zijn aangrijpende Room maakte regisseur Lenny Abrahamson Frank, een komedie die losjes gebaseerd is op het leven en de persoonlijkheid van cultmuzikant Chris Sievey. Met een subtiele rol van Michael Fassbender is de film een ontroerende ode aan artistieke creativiteit.