Girl
Lara droomt ervan ballerina te worden. Ze is net verhuisd om naar een topballetschool te gaan en omdat ze in een vroeg stadium van geslachtsverandering zit, schreef ze zich in voor de meisjesklas. Terwijl ze zich inspant om de andere meisjes bij te houden, worstelt Lara met haar hormoontherapie.
Het debuut van Lukas Dhont is geïnspireerd op een waargebeurd verhaal en volgt de fysieke en emotionele obstakels van een jonge balletdanseres. Dit drama, winnaar van de Camera d’Or, leidde tot discussie na de première in Cannes, maar blijft een visceraal portret van transseksueel opgroeien.