Alan’s dagelijke leven als chauffeur en assistent voor een federale afgevaardigde betekent dat hij de woede en arrogantie van zijn meerdere moet verdragen, minachting door lijfwachten ervaart en alle sporen van het wangedrag van zijn baas opruimt. Vandaag besluit Alan echter dat het anders zal zijn.
Wanneer een chauffeur stopt met het dekken van zijn criminele baas, staat hem maar één ding te wachten: problemen. Gofer speelt zich af in het bruisende nachtleven van Mexico en de achterkamertjes waar de machtigen de mensen manipuleren. Een meeslepende ontmaskering van een corrupte politieke elite.