Graduation
Romeo Aldea, een arts die in een Roemeens bergstadje woont, heeft zijn dochter opgevoed met het idee dat ze, zodra ze 18 is, zal vertrekken om in het buitenland te gaan studeren. Na een aanval voorafgaand aan een toelatingsexamen, bedenkt Romeo manieren om de toekomst van zijn dochter te redden.
Graduation is een spannende aaneenschakeling van compromissen met een aangrijpende centrale figuur: een vader die zich op gevaarlijk terrein begeeft om zijn kind betere vooruitzichten te bieden, terwijl hij zichzelf verdoemt. Dit drama toont dat men niet ongeschonden blijft binnen gebroken systemen.