Aleksandr Medvedkin’s Happiness, zo baldadig als elke stille Sovjetfilm, is een komische gelijkenis die bestaat uit gelijke delen Tex Avery en Luis Buñuel. Het gaat over het lot van een Sovjetboer die voor de staat, de kerk en zijn collega’s zorgt ten koste van persoonlijke geluk.
Het wordt gezegd dat Sergei Eisenstein zei, na Happiness gekeken te hebben: “Vandaag zag ik hoe een bolsjewiek lacht!” Deze Sovjetkomedie was allang vergeten in het westen maar werd herontdekt in de jaren ’60 en beïnvloedde jonge filmmakers zoals Chris Marker.