De gedreven LAPD agent Vincent Hanna is obsessief op zoek naar Neil McCauley en zijn professionele criminele bende die zich voorbereidt op een laatste grote overval op een bank. De dunne lijn tussen misdaad en wet blijkt dubbelzinniger dan ooit tevoren wanneer Vincent en Neil oog in oog staan.