HEAT AND DUST
Merchant-Ivory’s samenwerking met schrijfster Ruth Prawer Jhabvala verwondert zich over India’s schoonheid en staat tegelijkertijd kritisch tegenover de westerse blik. Tijdreizend tussen twee interculturele romances met Shashi Kapoor en Julie Christie, borrelt Heat and Dust met vrouwelijke woede.