Heathers
Veronica Sawyer probeert deel uit te maken van de populaire groep op haar school. Wanneer het trio van gemene meisjes – die allemaal Heather heten – wrede spelletjes met haar speelt, beraamt Veronica met rebel J.D. een plan om hen te vermoorden en de dood op zelfmoord te laten lijken.
Vóór Mean Girls, vóór Clueless, was er deze duistere tienerfilm, een cultklassieker die voor Winona Ryder haar doorbraak betekende. Deze scherpzinnige satire vol waanzinnige oneliners, perfecte outfits en extreem geweld is een van de beste highschoolfilms uit de jaren tachtig.