Holy Spider
In de heilige stad Mashhad onderzoekt Rahimi de moorden op sekswerkers door de “Spinnenmoordenaar” – iemand die gelooft dat hij de stad zuivert van zondaars. Terwijl ze probeert hem voor het gerecht te brengen, groeit de steun voor zijn daden omdat velen hem een held op een religieuze missie noemen.
Zar Amir Ebrahimi won Beste Actrice in Cannes voor haar rol als onverschrokken reporter in Ali Abbasi’s aangrijpende film over een seriemoordenaar. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, sluipt Holy Spider door de Iraanse nacht, en deinst niet terug voor kritiek op vrouwenhaat en hypocrisie.