Honeyland
Hatidze woont met haar zieke moeder in de bergen van Macedonië. Ze produceren honing volgens eeuwenoude tradities. Wanneer er een tegendraads gezin naast hen komt wonen, lijkt dat een afleiding voor haar eenzaamheid, maar er ontstaat spanning omdat ook zij zich met de bijenteelt gaan bezighouden.
Honeyland, genomineerd voor Beste Internationale Film en Beste Documentaire bij de Oscars, is een onvergetelijke fabel. Het begint als een verbazingwekkend portret van een verdwijnende levenswijze, maar verandert in een verhaal over de gevolgen van kapitalistische hebzucht.