Mathieu woont in Parijs, Alice in een kleine badplaats in West-Frankrijk. Hij is een acteur van bijna 50, zij een pianolerares van in de veertig. Vijftien jaar geleden waren ze verliefd, maar sindsdien zijn ze uit elkaar. Wanneer Mathieu zijn melancholie probeert te overwinnen, komt hij Alice tegen.