Howards End
In het Londen van 1910 verlooft Helen Schlegel zich tijdens een moment van passie kortstondig met Paul Wilcox. Later raakt haar zus Margaret bevriend met Pauls moeder Ruth. Ruth laat Margaret onverwacht het huis na, maar het testament verdwijnt. Ruth’s weduwnaar valt echter al snel voor Margaret.
Fans van Merchant-Ivory verwachten weelderige kostuumdrama’s en grote Britse acteurs, zoals Vanessa Redgrave, Anthony Hopkins & Helena Bonham Carter. Maar dit emotionele epos over vergeefse liefde wemelt ook van woede over de klassentegenstellingen in het Engeland van het Edwardiaanse tijdperk.