I Am Love
In het Milaan van rond de eeuwwisseling geeft de zieke patriarch Edoardo Sr. het familiebedrijf over aan zijn zoon Tancredi en kleinzoon Edoardo Jr. Al snel komen er spanningen aan het licht als de vrouw van Tancredi, de in Rusland geboren Emma, bezwijkt aan een ongeoorloofde affaire.
I Am Love doet de uitbundige, elegante en emotioneel expressieve stijl van klassieke jaren 50 melodrama’s herleven en bewijst hun tijdloze vitaliteit. Het bevestigt ook dat Tilda Swinton – die zowel Italiaans als Russisch leerde voor de rol(!)- een van de beste, meest onvoorspelbare acteurs is.