ILLUMINATION
Krzysztof Zanussi brengt zijn poëtische gevoeligheid naar de naoorlogse generatie Polen die worstelen om hun leven onder het communisme zin te geven. De worstelingen en beloften van liefde zetten deze kinetische en impressionistische film op scherp. Winnaar van Locarno’s Gouden Luipaard.