Wanneer haar man en zoontje omkomen bij een bomaanslag, wordt Katja’s leven verscheurd. Een politieonderzoek wijst naar jonge neonazi’s als hoofdverdachten, maar wanneer een gebrek aan bewijs hen niet volledig in staat van beschuldiging stelt, is Katja gedwongen het heft in eigen handen te nemen.
Diane Kruger (Inglourious Basterds) won de prijs voor Beste Actrice in Cannes voor haar sterke prestatie in deze Golden Globe-winnende thriller. Regisseur Fatih Akın baseerde In the Fade op een waargebeurd verhaal en creëerde een meeslepende en existentiële kijk op de overlevenden van terrorisme.