It Was Just an Accident
Wanneer Vahid de man tegenkomt die mogelijk zijn beul in de gevangenis was, ontvoert hij hem om wraak te nemen. Aangezien de enige aanwijzing voor zijn identiteit het gekraak van zijn prothese is, wendt Vahid zich tot andere slachtoffers voor bevestiging. Ondertussen neemt het gevaar verder toe.
Jafar Panahi won de Palme d’Or voor dit meesterlijke moralistische verhaal, dat met donkere humor en gepassioneerde urgentie het streven naar waarheid aanwakkert. Dit is een baanbrekende film die door barrières van autoritarisme en censuur heen breekt, van een van de grootste auteurs van Iran.