Vlak voor haar 40e verjaardag kijkt icoon Jane Birkin samen met regisseur Agnès Varda terug. Openhartige interviews worden afgewisseld met scènes waarin Birkin verschillende rollen en Janes speelt, waaronder een klassieke muze, Calamity Jane, een femme fatale, Jane uit Tarzan en Jeanne d’Arc.
Net voor haar 40e verjaardag haalt Jane Birkin met Agnès Varda herinneringen op over het verleden. In kunstzinnige taferelen, met verschillende outfits en in de mooie kamers van haar huis in Parijs, denkt de zangeres en actrice met veel plezier terug aan alles wat geweldig is aan het leven als muze.