Kaili Blues
Chen, een arts die in een kleine kliniek in de verregende stad Kaili werkt, besluit de wens van zijn overleden moeder te vervullen en gaat op reis om het verlaten kind van zijn broer te zoeken. Zijn partner in de kliniek, een eenzame oude vrouw, vraagt hem om ook haar vroegere minnaar te vinden.
Dit opvallende debuut heeft een speelse structuur, rijke personages, en een van de meest betoverende long takes in de moderne cinema. Kaili Blues is een dromerig onderzoek naar het verleden en de greep die traditie heeft op het leven. Winnaar van de prijs voor Beste Nieuwe Regisseur in Locarno.