L'événement
Audrey Diwan’s bekroonde film legt sociale en juridische obstakels rond abortus bloot en doorbreekt het idee dat Frankrijk in de jaren 60 een liberale samenleving was. Met de indrukwekkende Anamaria Vartolomei in de hoofdrol is deze krachtige oproep tot reproductieve vrijheid zeer actueel.