La dolce vita
Één van de meest besproken meesterwerken in de cinema: La dolce vita staat naast Federico Fellini’s 8 1/2 als onsterfelijke kunstobjecten. Het is een levendige en sobere blik op het stadsleven in Rome, 1960. De cultuur van beroemdheid en glamour leiden tot een vruchteloze zoektocht naar geluk.