Le jour se lève
Marcel Carné en Jacques Prevert’s klassieker, uit de stroming Frans poëtisch realisme, castte Jean Gabin in één van zijn meest beroemde rollen als François. Hij speelt een ruige, opgeblazen kluizenaar die zich verstopt in zijn appartement in afwachting van de komst van de politie.