Alain Delon is een ijskoude antiheld in een fedora en een trenchcoat in Jean-Pierre Melvilles invloedrijke klassieker. Van flitsende nachtclubs tot de diepe tunnels van de Parijse metro, deze stijlvolle kat-en-muis-achtervolging verandert het misdaadgenre in een existentiële zwerftocht.