Leviathan
In een Russisch kustdorpje vecht Kolya tegen de corrupte lokale ambtenaren die zijn land willen opkopen, koste wat het kost. Hij weigert om zijn thuis op te geven en schakelt de hulp in van een bevriende advocaat. Maar de komst van deze man brengt alleen maar ongeluk voor Kolya en zijn familie.