Light Sleeper
John LeTour is een herstellende drugsgebruiker die lijdt aan slapeloosheid en ondanks zijn pogingen te stoppen nog steeds dealt aan een chique clientèle in New York. John’s professionele midlifecrisis wordt acuter – en gevaarlijker – wanneer hij een oude vlam opnieuw ontmoet.
Net als Taxi Driver en American Gigolo, is Paul Schraders Light Sleeper een levendig portret van hoe eenzaamheid verstrengeld raakt met misdaad. In deze studie over spirituele en existentiële angst in de New Yorkse onderwereld spelen de briljante Willem Dafoe en Susan Sarandon de hoofdrol.