Om hun huwelijk te redden, gaan Peter en Marcia met hun hond Cricket kamperen aan een verlaten Australische kust. Ze hopen tijdens een zonnig weekend hun meningsverschillen bij te leggen, maar al snel blijkt dat de natuur andere plannen heeft.
Wat gebeurt er wanneer de natuur eindelijk terugvecht? Dat zie in deze spannende, late jaren ’70 horror van regisseur Colin Eggleston. Met het spookachtige Australische landschap is Long Weekend een echtelijk drama over een vervreemd stel dat wordt geplaagd door een bedreigende natuurwereld.