Lost in Translation
Een ontgoochelde filmster en pas getrouwde vrouw ontmoeten elkaar in een bar in Tokyo. De twee krijgen langzamerhand een band als zij omringd door de mysteries en wonderen van de stad samen de cultuur- en taalbarrières die ze tegenkomen proberen te doorstaan.
Is een film ooit eerder zo omhooggeschoten binnen de Zuitgeist? Geen wonder: Sofia Coppola’s prachtige en tedere portret van Bill Murray en Scarlett Johansson, emotioneel en geografisch gestrand in Japan, is een perfecte combinatie van het persoonlijke en het universele. Een moderne klassieker.