Love, Deutschmarks and Death
De overeenkomst tussen de Duitsland en Turkije in 1961 bracht niet alleen Turkse arbeiders naar Duitsland, maar ook hun muziek. De verhalen van de band Derdiyoklar, Radio Yılmaz, de Duitse ballingschap van rocker Cem Karaca en meer getuigen van de unieke levendigheid van Turkse muziek in Duitsland.
Een boeiende mix van aanstekelijke muziek, humor en cultureel inzicht. Deze schitterende kijk op de oorsprong van de Turks-Duitse muziek gaat in op begrippen als identiteit, protest en solidariteit. Zet het volume harder voor een hartveroverende combinatie van psychedelische riffs en rebelse beats.