Lucky
Nadat hij al zijn tijdgenoten heeft overleefd en uitgerookt, staat de chagrijnige, fel onafhankelijke en zelfredzame 90-jarige atheïst Lucky aan de vooravond van het eind van zijn leven. Wat rest is een reis van zelfonderzoek die leidt naar dat wat zo vaak onbereikbaar is: verlichting.
In zijn eerste hoofdrol sinds Wenders’ Paris, Texas reflecteert wijlen Harry Dean Stanton op ouder worden met zorgeloze humor. Een ontroerende liefdesbrief aan een van Amerika’s grote karakteracteurs, met zijn vriend (en langdurige samenwerkingspartner!) David Lynch in een mooie bijrol.