Lust, Caution
Nearly a decade after Crouching Tiger, Hidden Dragon and following the worldwide success of Brokeback Mountain, Ang Lee won a rare second (and consecutive!) Golden Lion at the Venice Film Festival for period film Lust, Caution: an ambitiously conceived, pristinely realised political thriller.