Een filmopname loopt catastrofaal mis in deze speelse mockumentary van Frankrijks vooraanstaand enfant terrible Gasper Noé. Met een schitterend duo in de hoofdrol, Béatrice Dalle en Charlotte Gainsbourg, is Lux Æterna een formeel oogstrelende, middellange reflectie op hekserij en het filmproces.