Madeinusa
Madeinusa is een meisje dat in een afgelegen dorpje in Peru woont. Deze bijzondere plek wordt gekenmerkt door een intense religieuze ijver en een op het eerste gezicht vreemde gewoonte: vanaf Goede Vrijdag om drie uur ’s middags tot en met Paaszondag mag het hele dorp doen en laten wat het wil.
Een meisje dat vernoemd is naar het label ‘Made in USA’ op haar kleding is slechts een van de vele elementen in dit merkwaardige en eigenzinnige drama van de Peruaanse Claudia Llosa. Gouden Beer-winnaar Llosa reisde de wereld rond met haar betoverende, ongewone debuut.