Magnificent Obsession
De roekeloze Bob Merrick crasht met zijn speedboot en heeft daardoor de enige reanimator in de stad nodig. Ondertussen overlijdt dokter Phillips wachtend op het reddingsapparaat. Merrick probeert zijn fouten goed te maken bij de weduwe van de dokter, Helen, en wordt daarbij verliefd op haar.
De Technicolor-melodrama van Douglas Sirk bereikt nieuwe hoogten met deze extatische ballade over toeval en toewijding. Rock Hudsons belichaamt de caleidoscopische reikwijdte van de film, waarbij hij het ruige en het heilige omzeilt in de eerste van zijn iconische samenwerkingen met Sirk.