Malcolm X
Biografisch epos van de controversiële en invloedrijke zwarte nationalistische leider, van zijn vroege leven en carrière in de criminaliteit, tot zijn ambt als lid van de Nation of Islam en zijn uiteindelijke moord.
Een krachtige biopic van schrijver-regisseur Spike Lee (Do the Right Thing, BlacKkKansman). Dit inzichtvolle, boeiende epos doet eer aan het onderwerp: burgerrechtenactivist Malcolm X. Een genuanceerd onderzoek over de man en de mythe, aangestuurd door de opzwepende Denzel Washington.