De film toont de afdwaling naar zelfvernietiging van een Weense schrijfster, in een spagaat tussen haar man en minnaar. Isabelle Huppert schittert in Werner Schroeter’s bewerking van Ingeborg Bachmann’s roman, co-geschreven door Elfriede Jelinek (The Piano Teacher).