Een gecompliceerde, veelzijdige film van de even complexe Deense provocateur Lars von Trier! Dit zeer controversiële, vrij onbekende vervolg op Dogville behandelt een gevoelig onderwerp als slavernij, maar behoudt de Brechtiaanse visie, anti-Amerikaanse toon en briljante humor van zijn voorganger.