Nadat zijn geliefde hem heeft afgewezen, probeert een jonge man, gevangen in de beklemmende Edwardiaanse maatschappij, in het reine te komen met zijn seksualiteit en deze te accepteren.
Dertig jaar voor Call Me By Your Name gaf dit weelderige kostuumdrama van Merchant Ivory hun unieke tedere en directe kijk op homoliefde weer. Met een jonge Hugh Grant in een hartstochtelijke, ontroerende vertolking was dit visionaire staaltje queer cinema toonaangevend.