Als eerste teken van zijn visie gaf Barry Jenkins met zijn debuut meer aan dan alleen een intro voor het Oscarwinnende Moonlight. Medicine for Melancholy is een modern zwart portret van verlangen in San Francisco. Een boeiend en authentiek verhaal over aarzelende liefde en stedelijke malaise.