Memories of Murder
Een sadistische serieverkrachter en vrouwenmoordenaar terroriseert een provincie in het Zuid-Korea van de jaren 80. Om verdere misdaden te voorkomen racen drie detectives met tegenstrijdige methoden tegen de klok om het brein van de moordenaar te doorgronden, in een poging de zaak op te lossen.
De veelgeprezen thriller van Bong Joon Ho, gebaseerd op de Koreaanse Zodiac-zaak, schetst op treffende wijze de sfeer van verlatenheid op het platteland vol mysterieuze tunnels en rietvelden. De kenmerkende combinatie van geweld en duistere humor van de regisseur maakte van deze film een grote hit!