Metropolis
Onder een welvarend utopia wonen mishandelde arbeiders in een sombere onderwereld. Wanneer de bevoorrechte Freder de grimmige onderwereld ontdekt, gaat hij de arbeiders helpen en raakt hij bevriend met de rebelse onderwijzeres Maria, maar dit brengt hem in conflict met zijn autoritaire vader.
Een van de meest iconische films ooit gemaakt, de dystopische klassieker en visuele symfonie van Fritz Lang is vandaag de dag nog even spannend als in 1927. Langs invloedrijke visie is zowel de basis van de sciencefictioncinema als een aloude toegangspoort tot de wonderen van de stomme film.