Michael
Michael, een schijnbaar zachtaardige verzekeringsagent, heeft een geheim: hij houdt de 10-jarige Wolfgang gevangen in een afgesloten kamer in zijn kelder. De film, die een periode van vijf maanden beslaat, is een portret van hoe schijnbaar wereldse levens de donkerste geheimen kunnen verbergen.
Deze selectie uit Cannes (en Viennale winnaar) waagde zich in het gevaarlijke gebied van Michael Haneke en polariseerde kijkers met een diep verontrustende visie. Een horrorfilm heeft als doelwit het huiselijke leven, met onvoorstelbare rollen en een messcherp plot.