Mystery Train
Een door rock ’n roll geobsedeerd Japans koppel brengt een bezoek aan Graceland, het huis van Elvis. Een onbekwame boevenbende verbergt zich na een overval. Een Italiaanse weduwe heeft een spookachtige ontmoeting met de King. Al hun verhalen komen samen in een smerig motel in Memphis, Tennessee.
Een van de meest romantische weergaven van Memphis, Tennessee ooit. Mystery Train, een nachtelijke odyssee met drie verhalen in één nacht in Elvis’ geboortestad, blijft Jim Jarmusch’ meest nostalgische werk. Een elegische ode aan de overblijfselen uit de popcultuur van vervlogen Americana.