Neighbouring Sounds
In Recife, aan de Braziliaanse kust, leiden bewoners een rustig leven, totdat hun routine wordt verstoord door de komst van een beveiligingsbedrijf. Dit geeft sommigen een gevoel van veiligheid, maar zorgt bij anderen voor spanning. Ondertussen ontstaan er geleidelijk machtsverhoudingen.
Dit speelfilmdebuut van criticus en filmmaker Kleber Mendonça Filho geeft subtiel commentaar op de klassenverhoudingen in Brazilië aan de hand van de onheilspellende geluiden van de stad Recife. Neighboring Sounds is een unieke film die een loomheid oproept die in de hete, zware lucht voelbaar is.