Een beroemde dichter in het naoorlogse Parijs wordt veracht door de jeugd van de Rive Gauche en is verliefd op zowel zijn vrouw Eurydice als een mysterieuze prinses. Op zoek naar inspiratie wordt de dichter geobsedeerd en volgt hij de prinses naar het rijk van de doden.
De beroemde Griekse mythe wordt in de tweede film van Jean Cocteau’s Orphic Trilogy geactualiseerd in de beatnik-wereld van de Parijse ‘Rive Gauche’. In dit rijke meesterwerk over narcisme, vormt een spiegel een portaal naar een betoverende wereld… Geniet nu van deze prachtige restauratie!