Papirosen
Een portret van de familie van Argentijnse regisseur Gastón Solnicki, zich afspelend in de loop van de tweede helft van de 20e eeuw. “Papirosen” volgt vier generaties die nog steeds last hebben van een oorlog waar nog nooit over gesproken is.
Papirosen is een onderzoek naar de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog en de effecten ervan op de Joodse identiteit. Gastón Solnicki ontwijkt de gebruikelijke fouten in zelfportretten. Het resultaat is een beschouwing van de naoorlogse Joodse identiteit en het collectieve geheugen van een gezin.