Parthenope
Parthenope werd in 1950 geboren in de baai van Napels en zoekt tijdens de lange zomers van haar jeugd naar geluk. Ze wordt verliefd op haar geboortestad en de vele gedenkwaardige bewoners. Wanneer het noodlot toeslaat, besluit ze op zoek te gaan naar een dieper gevoel van zingeving.
Terug aan de kust van Napels levert Paolo Sorrentino een weelderige uiteenzetting over de thema’s die bepalend zijn voor zijn carrière: jeugd en schoonheid. Met Gary Oldman in de hoofdrol en de verbluffende Celeste Dalla Porta, is Parthenope een heerlijk epos vol melodieuze, sireneachtige allure.